ČOVJEK I POLaroid

ROBERT GOJEVIĆ kao umjetnički fotograf sklon povijesnim, alternativnim i eksperimentalnim fotografskim procesima svoju inspiraciju nalazi u nemogućim misijama. Zato nas ne treba čuditi posezanje za instant fotografijom i povezivanje s grupom fotografskih entuzijasta okupljenih oko tima Impossible Project. Nakon bankrota Polaroida početkom 21. stoljeća, niza prodaja i preuzimanja tvrtke, eklektična umjetnička ostavština bila je moćnija od ekonomske računice. Nakon što je Polaroid odustao od proizvodnje instant filmova, tim Impossible Project otkupio je 2008. godine staru Polaroidovu tvornicu u Nizozemskoj. Fotografi entuzijasti razvijali su novu tehnologiju instant filma namijenjenu starim Polaroid kamerama. Kao kuriozitet možda treba napomenuti promjenjivost odnosa prema instant fotografiji. Naime, nakon što je Impossible Project prisjetio na analognu sanjivu prirodu vintage fotografije, Polaroid se o svojoj 80. obljetnici postojanja 2017. godine, ponovno aktivirao, plasirajući novu marku Polaroid Originals i analognu kameru OneStep 2. Tim je činom Impossible Project, zapravo, postao dio povijesti instant fotografije.

Gojević je podupirao Impossible Project od samih početaka. »Blur« je objavio razgovore s pripadnicima tima koji su se na granici umjetnosti i tehnologije borili s nestabilnom formulom, fiksiranjem fotografija i slikama koje su nepovratno nestajale. U eri nepodnošljive lakoće postojanja digitalne fotografije, fotografi okupljeni oko Impossible Projecta posjeduju nešto od Beckettovih antijunaka teatra apsurda, istovremeno izgubljenih i odlučnih u svom pristupu i filozofskoj namjeri stvaranja nove fotografije s tradicijom. Vizija fotografa okupljenih oko nemogućeg projekta bila je oživljavanje materijalne pojavnosti analogne fotografije i njezino predstavljane novoj, digitalnoj generaciji. Upravo je to bio okidač koji je privukao Gojevića. Svojevrsno ironiziranje filozofije egzistencijalizma u svojoj je osnovi traženje smisla i ciljeva u suvremenoj fotografskoj praksi. »Da je lako mogao bi svatko« osnovni je moto Robert Gojevića. Autor je zauzeo jasan umjetnički stav prema suvremenoj fotografskoj umjetnosti. Situacija u kojoj se fotografi nalaze na raskrižju i odlučuju se za teži put, posjeduje mudrost tradicije, dramu iskustva i ironiju neočekivanog obrata. Zajedno čine formulu i emocionalni naboj kojeg posjeduju antijunaci. Dramu nalazimo i u situaciji u kojoj nepostojanost testnih filmova posjeduje odlike životnih situacija, prividnih promjena u kojima je nestajanje dio povijesti koja se ponavlja. U činjenici nestajanja slike leži drama i apsurd besmislenih pokušaja rada na testnim filmovima. Pitanje propadanja fotografije i nestajanja slike, u Gojevićevom slučaju nije samo pitanje nestabilne formule fiksiranja testnih filmova. Izlaganje blijedih i potpuno izgubljenih fotografija sadrži određenu dozu konceptualnog pristupa, njegov je autorski prikaz besmislenosti i apsurda umjetničke egzistencije.

Draženka Jalšić Ernečić | viši kustos
Koprivnica, 3.12.2018.

 

Leonard Jakovina

Leonard Jakovina

Vladimir Malakhov

Vladimir Malakhov


Vladimir Malakhov & Emi Hariyama

Emi Hariyama


Alfi Kabiljo

Alfi Kabiljo

Bruketa i Žinić

Bruketa i Žinić


Nenad Bach

Nenad Bach

Dejan Kršić

Dejan Kršić


Đelo Hadžiselimović

Đelo Hadžiselimović

Dimitrije Popović

Dimitrije Popović


Mirko Ilić

Mirko Ilić

Dražen Ilinčić

Dražen Ilinčić


Alen Balen

Alen Balen

Dubravko Jagatić

Dubravko Jagatić


Dunja Vejzović

Dunja Vejzović

Duško Sibil

Duško Sibil


Filip Nola

Filip Nola

Goran Grgić

Goran Grgić


Igor Mirković

Igor Mirković

Iva Šulentić

Iva Šulentić


Ivica Buljan

Ivica Buljan

Ivica Propadalo

Ivica Propadalo


Loredana Bahorić

Loredana Bahorić

Marija Škaričić

Marija Škaričić


Marin Maras

Marin Maras

Mario Miše

Mario Miše


Marko Pavlović

Marko Pavlović

Matija Babić

Matija Babić


Matija Čop

Matija Čop

Matija Dedić

Matija Dedić


Milan Peh

Milan Peh

Mile Kekin

Mile Kekin


Miljenko Jergović

Miljenko Jergović

 

Mio Vesović

Mio Vesović


Miro Gavran

Miro Gavran

Neno Belan

Neno Belan


Nikola Đurek

Nikola Đurek

Petar Dabac

Petar Dabac


Dražen Grubišić

Dražen Grubišić

Domagoj Jakopović Ribafish

Domagoj Jakopović Ribafish


Sandra Vitaljić

Sandra Vitaljić

Stjepan Jimmy Stanić

Stjepan Jimmy Stanić


Tihana Lazović

Tihana Lazović

Tomislav Goluban

Tomislav Goluban


Zoran Perić

Zoran Perić

Boris Veličan

Boris Veličan


Dalibor Talajić

Dalibor Talajić

Emir Imamović Pirke

Emir Imamović Pirke


Hrvoje Dumančić

Hrvoje Dumančić

Hrvoja Gržina

Hrvoja Gržina


Hrvoje Rupčić

Hrvoje Rupčić

Ivan Josip Skender

Ivan Josip Skender


Josip Klarica

Josip Klarica

Karmela Špoljarić

Karmela Špoljarić


Kruno Lokotar

Kruno Lokotar

Zdenko Bašić


Manuel Šumberac

Manuel Šumberac

Marina Vujić

Marina Vujić


Mario Kovač

Mario Kovač

Marko Dejanović

Marko Dejanović


Marko Gregur

Marko Gregur

Davor Meštrović

Davor Meštrović


Pero Kvrgić

Pero Kvrgić

Radojka Šverko

Radojka Šverko


Robert Perišić

Robert Perišić

Roman Simić Bodrožić

Roman Simić Bodrožić


Špiro Guberina

Špiro Guberina

Stanko Abadžić

Stanko Abadžić


Tanja Mravak

Tanja Mravak

Vladimir Šagadin

Vladimir Šagadin


Vlado Bulić

Vlado Bulić

Želimir Koščević

Želimir Koščević


Zoran Ferić

Zoran Ferić

Dorta Jagić


Iskra Jirsak


Iva Ušćumlić

Ivica Prtenjača


Kristian Novak

Krešimir Zimonić


Livio Badurina

Marinko Koščec


Martina Grlić

Mia Biondić


Nenad Stipanić

Stipan Tadić


Vanja Černjul

Zlatan Vehabović


Barbara Matejčić

Kornelija Benyovsky Šoštarić


Luka Hrgović

Dino Julius


Mara Bratoš

Marko Pogačar


Nenad Korkut

Olja Savičević Ivančević


Pero Kvesić

 

Rujana Jeger


Siniša Labrović

Siniša Popović


Tomislav Bahorić

Slavenka Drakulić


Tomislav Torjanac

Vesna Tominac Matačić