face(s)

robert-gojevic_face-s

 

Gojević je, poput pasioniranog sakupljača sličica, tijekom dužeg vremenskog razdoblja fotografirao i prikupio antologijske portrete koji prikazuju kultne osobe hrvatske javne scene stavljajući naglasak na znanost, umjetnost i kulturu. Radi se o portretima pripadnika hrvatskog glumišta, književnicima i pjesnicima, glazbenicima, plesačima i vizualnim umjetnicima, među kojima ima dizajnera i fotografa, što je autoru posebno, neverbalno priznanje struke. Osim serije portretnih fotografija relevantnih protagonista suvremene kulturne scene, čija je umjetnička vrijednost u kontekstu suvremene hrvatske fotografije neupitna, Gojeviće je ostvario nešto više, jedinstvenu čaroliju interakcije modela i umjetnika koju su portretirani osobno doživjeli u atelijeru/domu umjetnika. Istu čaroliju interakcije autor je uspješno transponirao u virtualni prostor društvenih mreža što je komunikacijska razina koja je ovom fotografskom projektu osigurala transparentnost. Jedan od ne manje važnih činjenica je i ta da su Gojevićevi portreti medijski korišteni, kako u virtualnom, tako i u tiskanim medijima, iz jednostavnog razloga što posjeduju auru ozbiljnog, protokolarnog i ikonografski dosljednog portreta, a to su bitni detalj koji nedostaju većini brzinski okidanih fotografija. Posebno je zanimljivo kako su upravo teoretičari i kritičari fotografije (Želimir Košćević, Hrvoje Gržina, Marko Golub…) dizajneri i ilustratori (Mirko Ilić, Davor Bruketa, Nikola Žinić, Krešimir Zimonić…) i fotografi (Mio Vesović, Petar Dabac, Josip Klarica, Stanko Abadžić, Sandra Vitaljić, Mara Bratoš…) među prvima uočili posebnost, težinu i bezvremenost Gojevićevih radova. U kontekstu promišljanja opće vizualne kulture, odnosno globalne kulture slike, u kojoj brzinski snimljena fotografija postaje svojevrsni oblik novog slikovnog pisma, čitanje i interpretacija Gojevićevih portreta višeslojna je, u čemu leži ljepota i sloboda postmodernističke hermeneutike kvalitetnog umjetničkog rada. Na primarnoj estetskoj razini, neosporna je vrijednost ikonologije, ikonografije i ikonosfere sadašnjeg trenutka. Tehnologija, produkcija, distribucija i smisleno korištenje fotografske slike, u ovom slučaju portreta, koji ujedno ima težinu protokolarnosti, sadrži jasnu umjetničku poruku Roberta Gojevića koja je intrigantna, inteligentna i dosljedna. Njegov koncept i ideju u kontekstu povijesti suvremene hrvatske fotografije i povijesti umjetnosti nije moguće zanemariti. | vidi cijeli tekst!

Draženka Jalšić Ernečić, viši kustos

 

“In photography, like in all things, there are people who can see and others who cannot even look.”

Félix Nadar

Kornelija Benyovsky Sostaric

Kornelija Benyovsky Sostaric

Iva Sulentic

Iva Sulentic

Marija Skaricic

Marija Skaricic

rujana-jeger_robert-gojevic_wet-plate

Rujana Jeger

Davor Mestrovic

Davor Mestrovic

Domagoj Jakopović Ribafish

Domagoj Jakopović Ribafish

Hrvoje Rupcic

Hrvoje Rupcic

Ivica Propadalo

Ivica Propadalo

Nikola Djurek

Nikola Djurek

Dejan Krsic

Dejan Krsic

Stjepan Jimmy Stanic

Stjepan Jimmy Stanic

Marin Maras

Marin Maras

Drazen Grubisic

Drazen Grubisic

Drazen Ilincic

Drazen Ilincic

Andelo Jurkas

Andelo Jurkas

Dubravko Jagatic

Dubravko Jagatic

Sandra Vitaljic

Sandra Vitaljic

Stanko Abadzic

Stanko Abadzic

Petar Dabac

Petar Dabac

Josip Klarica

Josip Klarica

Filip Nola

Filip Nola

Goran Grgic

Goran Grgic

Milan Peh

Milan Peh

Alen Balen

Alen Balen

Ivona Kovacevic

Ivona Kovacevic

delo-hadziselimovic_robert-gojevic

Mile Kekin

Mile Kekin

Neno Belan

Neno Belan

Nenad Korkut

Nenad Korkut

Matija Cop

Matija Cop

Mario Mise

Mario Mise

Loredana Bahoric

Tomislav Torjanac

Tomislav Torjanac

Zdenko Basic

Zdenko Basic

Manuel Sumberac

Manuel Sumberac

Dusko Sibl

Dusko Sibl

Marko Pavlovic

Marko Pavlovic

Matija Babic

Matija Babic

Igor Mirkovic

Igor Mirkovic

Tomislav Goluban

Tomislav Goluban

Marina Vujcic

Marina Vujcic

Karmela Spoljaric

Karmela Spoljaric