Josip Klarica


 

Josip-Klarica1_Robert-Gojevic

Josip-Klarica3_Robert-Gojevic


Josip-Klarica-Polaroid_Robert-Gojevic


SONY DSC

photo: Ivica

SONY DSC

photo: Ivica

SONY DSC

photo: Ivica

SONY DSC

photo: Ivica

SONY DSC

photo: Ivica


http://croatian-photography.com/author/josip-klarica/

 


Josip Klarica rođen je 1946. godine u Beogradu. Diplomirao je na Karlovom univerzitetu u Pragu (FAMU), na katedri filmske kamere. Među predavačima su mu bili redatelj Miloš Forman i književnik Milan Kundera, a prijateljevao je i s fotografom Josefom Sudekom. Klarica je izučavao povijest fotografskih tehnologija i fotokemijskih procesa. Uspješno je rekonstruirao nekoliko starih fotografskih postupaka, koje je prezentirao na autorskim izložbama. Karakteristika njegova rada je korištenje fotoaparata 19. stoljeća, među ostalima, camere obscure i vlastite idealne replike prvog panoramskog fotoaparata, koji je konstruirao Friedrich von Martens 1845. godine u Parizu. Svoje negative Klarica isključivo kontaktno kopira. Dosad je samostalno izlagao u nekoliko uglednih muzeja i galerija u Hrvatskoj i inozemstvu. Živi u Zagrebu.


 

[slider navigation_style=”arrows”]

“Kad sam došao u Prag”, dodaje, “on je imao 76 kazališta. Godine 1600. Prag je imao je 300.000 stanovnika. Pa o čemu govorimo? Oni su naizgled bili malo potonuli za vrijeme socijalizma, ali se nisu dali. Bili su kao mahovina: stalno tu, i samo je trebala kiša pasti da ona nabuja i zazeleni. To je puno drugačiji svijet od našeg, beskrajno kulturan, pacifisti su, nisu agresivni.”

Josip Klarica
Izvor: http://globus.jutarnji.hr/kultura/jos-snimam-aparatima-iz-19--stoljeca | autor: Mirjana Dugandžija

“Godine 1995. Klarica je prodao svu fotografsku tehniku za komercijalnu fotografiju, te počeo raditi samo ovo što i sad radi. Jednom godišnje odlazi u Prag kupiti materijal kojega u Hrvatskoj nema, a ponekad i sam nešto “složi”.

“Recimo, dugo sam želio imati panoramsku kameru, pa sam napravio repliku prve panoramske kamere prema modelu koji je izrađen 1845. u Parizu. To je vrlo velika kamera, a imam i malu panoramsku kameru koju mi je izradio jedan češki mehaničar. Napravio sam ih ukupno tri. Prve dvije nisu valjale, pa sam napravio treću.”

Josip Klarica
Izvor: http://globus.jutarnji.hr/kultura/jos-snimam-aparatima-iz-19--stoljeca | autor: Mirjana Dugandžija

“Ja sam radio na beogradskoj televiziji. Odabrali smo Beograd zato što je to bio kulturni centar države, a s druge strane u Zagrebu ste kao praški đak imali jako težak ulaz. Zavist, što li? Kad sam počeo raditi u Jadran filmu, kao vanjski suradnik, kod Frane Vodopivca, vrhunskog snimatelja, onda mi je on jedan dan rekao – znaš što, nemoj nikome govoriti da si praški đak.

Surova je to sredina (Zagreb), dovoljno je da malo pogriješite, verbalno, a ne daj bože tehnički, automatski više niste potrebni. Jednom sam se bio založio za jednog mlađeg suradnika, čija fotografija šefovima nije pasala, i šest mjeseci sam bio na ledu zbog toga. A led se otopio tek kad je direktor razriješen, jer su ga uhvatili u krađi.”

Josip Klarica
Izvor: http://globus.jutarnji.hr/kultura/jos-snimam-aparatima-iz-19--stoljeca | autor: Mirjana Dugandžija

“Jer, ako hoćete nešto napraviti, morate stalno biti prisutni u toj sredini, pratiti kako cijene rastu. Glupo je izlagati u Parizu i onda otići doma. Ja sam to uvijek uspoređivao s ekshibicionistom, kao kad imate golog muškarca koji pokaže veliki pimpek i onda pobjegne. Dakle, moram se prilagoditi – a glavni kupci su liječnici, odvjetnici, arhitekti, to su ljudi koji imaju novca, ali to je i jedan intelektualni sloj s kojima ja o svojim fotografijama mogu razgovarati. Tehnička inteligencija ne – jer oni su drugačije obrazovani. Ali gledajte, ja to i ne radim zato da tu sad napravim neke velike komercijalne uspjehe, nego zato što osjećam da tako trebam raditi”

Josip Klarica
Izvor: http://globus.jutarnji.hr/kultura/jos-snimam-aparatima-iz-19--stoljeca | autor: Mirjana Dugandžija
[/slide] [/slider]