Dejan Krsic


Uvijek sam bio slab s imenima, teško ih pamtim. Mnogo lakše pamtim nečija djela… a u zadnje vrijeme teško čak i to. Bombardirani smo s previše informacija, a meni kao uredniku fotografskog časopisa koji svakodnevno dobije hrpu mailova iz svih krajeva svijeta sve teže je snaći se u tom moru imena i prezimena. Povremeno me znaju pitati za omiljene fotografe, a onda se nađem u nezgodnoj situaciji jer sam zapamtio fotografije, a ne imena fotografa.

Moram priznati da se u zadnje vrijeme osjećam kao da sam prije rada na projektu FACE(S) živio u nekom balonu, ograničen interesima koji nisu ostavljali dovoljno mjesta za nove ljude. Sva sreća, to se promijenilo i gotovo svakodnevno otkrivam zanimljive ljude, a jedan od njih je i Dejan.
Dogovorivši portretiranje Mirka Ilića krenuo sam u potragu za vizualnom biografijom „Fist to Face“ kako bi mi ju potpisao. Prije godinu-dvije knjigu sam vidio i od tada mi je bila velika želja imati je u svojoj biblioteci, a dolazak Mirka Ilića u moj studio bio je i više nego li odlična motivacija da ju konačno i kupim. No, to se pokazalo problematičnim jer je nisam mogao lako pronaći, i na kraju sam je našao samo na engleskom jeziku. Knjiga ne samo da je potpisana već mi je Mirko nacrtao i svoj autoportret, a ja sam ubrzo otkrio novo ime želeći da se i on potpise na tu knjigu. Uslijedilo je googlanje, istraživanje Dejana Kršića, grafičkog dizajnera, teoretičara i kritičara dizajna, publicistu i prevoditelja… i bogme, imalo se što i pronaći 🙂

“Dizajnerski radovi su mu objavljeni u stručnim magazinima Eye [UK], Print [SAD], AIGA journal [SAD], Step [SAD], Kak [Rusija]; i knjigama Mirko Ilić & Steven Heller: “Genius Moves – 100 Icons of Graphic Design” [North Light Books, 2001], “Two Colour Graphic” [Rockport, 2004], Milton Glaser & Mirko Ilić: “Design of Dissent” [Rockport, 2005], Timoty Samara: “Publication Design Workbook” [Rockport, 2005]; Rick Poynor: “Designing Pornotopia: Travels in Visual Culture” [Laurence King, 2006]; Mirko Ilić & Steven Heller: “Anatomy of Design” [Rockport, 2007] …Typographic Excellence, Type Directors Club 48, New York 2001.”

a onda konačno uslijedio je i poziv na fotografiranje 🙂

Dejan Krsic1.10.2015-1-1000px

Dejan Krsic1.10.2015-2_1000px


Dejan-Krsic-polaroid-web


Dejan-Krsic-2-01lis2015-web

Dejan-Krsic-3-01lis2015-web

Dejan-Krsic-4-01lis2015-web


 

„Doista je na prvi pogled začuđujuće da najveći broj velikih svjetskih galerija i muzeja ima veoma sličan vizualni kod. U magazinima posvećenim umjetnosti gotovo svi oglasi isto izgledaju. Naravno, ideologija je uvijek na površini. Dakle, suvremeni muzeji i jesu korporacije, zanima ih prvenstveno profit. U onoj frazi “kulturnih i kreativnih industrija” sve je na strani “industrije” i trgovine, a jako malo kulture i kreativnosti. Moj pristup dizajnu za WHW i Galeriju Nova pokušava biti suprotan tome. I upravo zbog toga me Charles Esche bio pozvao da surađujemo na novom načinu predstavljanja Van Abbemuseuma u Eindhovenu.“

Izvor: http://www.jutarnji.hr/dejan-krsic–ideologija-nije-samo-za-ustase-i-partizane-nego-prozima-sve-nase-izbore/1371194/


Dejan Kršić | Rodjen 1961. u Sarajevu. Diplomirao povijest umjetnosti i etnologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.
Radi kao grafički dizajner, publicist i prevoditelj. Član HDD-a [Hrvatskog dizajnerskog društva]. Bio član HZSU-a [Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika] do rujna 2008. od kad je stalno zaposlen na Odsjeku dizajna vizualnih komunikacija na UMAS Split.
Imao nekoliko samostalnih i grupnih izložbi [u Zagrebu, Ljubljani, Rijeci, Beogradu…], učestvovao na više kolektivnih izložbi [Salon mladih, Zagrebački salon, ZGRAF, Izložbe hrvatskog dizajna 01, 02, 03… Type Directors Club] i video festivala [Zagreb, Beograd, Sarajevo…] Devedesetih godina jedan od pokretača, grafički urednik a kasnije i glavni urednik dvotjednika/magazina Arkzin, te izdavačkog projekta Biblioteke Bastard.

ISKUSTVO: Grafički urednik u nizu novina i magazina [Polet, Quorum, Start, Danas, Arkzin…].Prvenstveno se bavi grafičkim oblikovanjem za projekte u kulturi [knjige, katalozi, časopisi, CD-i…] i na nezavisnoj kulturnoj/aktivističkoj sceni. Kao član udruge za vizualnu kulturu “Što, kako i za koga” surađuje na izložbenim projektima (“Što, kako i za koga – povodom 152. godišnjice Komunističkog manifesta” [Zagreb 2000, Beč 2001], “Projekt: Broadcasting, posvećen Nikoli Tesli” [Zagreb 2001/2002], Collective Creativity [Kassel, 2005]) te realizaciji programa Galerije Nova. Autor vizualnog identiteta i dizajna kataloga za “Love it or Leave It – Cetinje Biennial V” [Cetinje 2004]; monografije “There’s gonna be some trouble…” Rooseum centra za suvremenu umjetnost [Malmö, Švedska 2007]; od 2005-07. angažiran na razvoju vizualnog identiteta Van Abbemuseum, Eindhoven, Nizozemska; 2008-09 vizualni identitet i publikacije 11. Istanbulskog bijenala “What Keeps Mankind Alive?”; vizualni identitet hrvatskog predstavljanja na 54. venecijanskom bijenalu, 2011. …Autor teksta publikacije o Borisu Bućanu, dobitniku nagrade HDD-a za životno djelo [HDD, Zagreb 2006] te monografije “Mirko Ilić: strip / ilustracija / dizajn / multimedija” [AGM/Profil, Zagreb 2008]Autor koncepcije retrospektivne izložbe “Mirko Ilić: strip / ilustracija / dizajn / multimedija” [Gliptoteka, Zagreb 5-25.05.2008; MMSU Rijeka, srpanj/kolovoz 2008; Virovitica, Maribor, Tuzla] i “Fragmenti iz opusa Mihajla Arsovskog” [HDD, Galerija SC, Zagreb 4-15.11.20078] Član selekcijske komisije Zgrafa 10, Zagreb 2008.Učestvovao na Apexart residency programu, New York, travanj-svibanj 2007.

PRIZNANJA: Dizajnerski radovi su mu objavljeni u stručnim magazinima Eye [UK], Print [SAD], AIGA journal [SAD], Step [SAD], Kak [Rusija]; i knjigama Mirko Ilić & Steven Heller: “Genius Moves – 100 Icons of Graphic Design” [North Light Books, 2001], “Two Colour Graphic” [Rockport, 2004], Milton Glaser & Mirko Ilić: “Design of Dissent” [Rockport, 2005], Timoty Samara: “Publication Design Workbook” [Rockport, 2005]; Rick Poynor: “Designing Pornotopia: Travels in Visual Culture” [Laurence King, 2006]; Mirko Ilić & Steven Heller: “Anatomy of Design” [Rockport, 2007] …Typographic Excellence, Type Directors Club 48, New York 2001. Počasno priznanje Međunarodnog ocjenjivačkog suda Zgrafa 9, Zagreb 2004. Nagrada Hrvatskog dizajnerskog društva na izložbi 0708, 2008, za najbolji dizajn vizualnih komunikacija u profesionalnoj kategoriji za knjigu “Mirko Ilić: strip/ilustracija/dizajn/multimedija 1975-2008”, AGM, Profil International, Zagreb, 2008. Ista knjiga je u finalu nominacija za najbolji dizajn nagrade Kiklop, Sa(n)jam knjige u Istri, Pula, 2008. Član selekcijske komisije i urednik kataloga izložbe HDD 0910, Zagreb, 2010